Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 35. §-a alapján az az eljárás megindítására irányuló kérelmet, beadványt természetes személy ügyfelek a hatósághoz személyesen, vagy írásban, azaz hagyományos papíron, vagy elektronikus beadványban terjeszthetnek elő.

A személyesen előterjesztett kérelemről az Ákr. 78.§ (1) bekezdése alapján jegyzőkönyvet kell felvenni.

Az Ákr.26. §-a rendelkezik a hatóság kapcsolattartása szabályairól:

„26. § [A kapcsolattartás általános szabályai]

(1) *  A hatóság

a) *  írásban, a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben (a továbbiakban: Dáptv.) meghatározott elektronikus úton (a továbbiakban együtt: írásban), vagy

b) személyesen – ideértve az összeköttetés közvetlenségét, kölcsönösségét, folyamatos kép- és hangkapcsolatot biztosító telekommunikációs eszköz alkalmazását, ha az az adott eljárási cselekmény lefolytatására alkalmas –, illetve írásbelinek nem minősülő elektronikus úton (a továbbiakban együtt: szóban) tart kapcsolatot az ügyféllel és az eljárásban résztvevőkkel.

(2) Ha törvény másként nem rendelkezik, a kapcsolattartás formáját a hatóság tájékoztatása alapján az ügyfél választja meg. Az ügyfél a választott kapcsolattartási módról más – a hatóságnál rendelkezésre álló – módra áttérhet.

(3) *  Különleges jogrend vagy összehangolt védelmi tevékenység (a továbbiakban együtt: védelmi helyzet) elrendelésének alapjául szolgáló ok, illetve életveszéllyel vagy súlyos kárral fenyegető helyzet esetén a hatóság választja meg a kapcsolattartás módját.”

A személyes, írásbeli kapcsolattartás elérhetőségei:

Hivatalunk az alábbi elérhetőségeken biztosítja a személyes, illetve az írásbeli kapcsolattartást:

–           Pázmándi Polgármesteri Hivatal

címe: 2476 Pázmánd, Fő utca 80.

Ügyfélfogadás időpontja:

Hétfő:10.00 – 12.00 és 13.00 – 15.00
Szerda:13.00 – 15.00
Péntek:8.00 – 11.00

–           Pázmánd Község Önkormányzata

címe: 2476 Pázmánd, Fő utca 80.

Ügyfélfogadás időpontja: (polgármester)

Szerda:13.00 – 15.00

Elektronikus ügyintézés

Magyarországon az ügyfelet megilleti a jog, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügyét – a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben (a továbbiakban: Dáptv.)  meghatározott módon – elektronikusan intézze.

Elektronikus kapcsolattartás

A Dáptv. 9.§ (2) bekezdése alapján az önkormányzat, hivatalunk, a jegyző digitális szolgáltatás nyújtására köteles.

Elektronikus kapcsolattartás elérhetőségei

Hivatalunk az alábbi elérhetőségeken biztosítja az elektronikus kapcsolattartás lehetőségét: (azaz, a kérelmek, nyilatkozatok, űrlapok elektronikus benyújtása ezeken az elérhetőségeken biztosított.):

–           Pázmándi Polgármesteri Hivatal

hivatali kapu (gépi letöltés) rövid név (hivatali tárhely): PVK

KRID azonosító: 205133118

–           Pázmánd Község Önkormányzata

hivatali kapu (böngészős) rövid név (hivatali tárhely): PDKO

KRID azonosító: 654688131

Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, egyéni vállalkozó, valamint az ügyfél jogi képviselője a Dáptv. 19.§ (1) bekezdés rendelkezései szerint elektronikus ügyintézésre kötelezett.

Természetes személy – a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben meghatározott kivétellel – csak törvényben kötelezhető elektronikus ügyintézésre.

Természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (rendelkezési nyilvántartás) alaprendelkezést tehet az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. Lehetőség van arra is, hogy az ügyfél a rendelkezési nyilvántartásban (RNY-ben) kizárja az internetes ügyintézést. Ebben az esetben a hatóság papíralapon kommunikál az ügyféllel. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.gov.hu címen érhető el Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztül, azonosítást követően.

Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZÜF): A SZÜF az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az ügyfél által igénybe vehető valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatás elérésére egyetlen felületen biztosít lehetőséget. A SZÜF a https://www.magyarorszag.hu címen érhető el.

Nincs helye elektronikus ügyintézésnek

a) olyan eljárási cselekmények esetén, ahol törvény vagy kormányrendelet kifejezetten a felhasználó személyes megjelenését írja elő, (pl. személyes meghallgatás, helyszíni szemle)

b) olyan eljárási cselekmény esetében, ahol ez nem értelmezhető,

c) olyan eljárás vagy eljárási cselekmény esetében, ahol ezt nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja, valamint

d) olyan irat, okirat vagy más beadvány esetében, amely minősített adatot tartalmaz.

Ha jogszabály egy nyilatkozat megtétele vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartást – vagy az elektronikus kapcsolattartás módját – kötelezővé teszi, az e követelménynek meg nem felelő nyilatkozat – törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott esetek kivételével – érvénytelen.

Nem alkalmazható a felhasználóval szemben kötelező elektronikus ügyintézés esetén hátrányos jogkövetkezmény, ha

a) a felhasználó az ügyet elektronikus úton azért nem tudja intézni, mert a digitális szolgáltatást biztosító szervezet az e rendelet szerinti kötelezettségének – üzemzavar, üzemszünet vagy bármely egyéb okból – átmenetileg, vagy tartósan nem tesz eleget,

b) az adott ügy elektronikus intézéséhez szükséges támogató szolgáltatás vagy más kapcsolódó szolgáltatás átmenetileg vagy tartósan nem érhető el, vagy

c) a felhasználó a nyilatkozatát azért nem a jogszabály vagy a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által előírt űrlapon nyújtja be, mert az űrlap kitölthető és letölthető változatát a digitális szolgáltatást biztosító szervezet az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint nem tette közzé.

A hátrányos jogkövetkezmény alóli mentesség csak addig áll fenn, amíg az a)-c) pont szerinti körülmények vagy események fennállnak. (a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 18. §)

Elektronikus azonosítás

Az ügyfél akkor jogosult elektronikus azonosítás nélkül elektronikus ügyintézésre, ha az adott eljárási vagy ügyintézési cselekmény elvégzése vagy nyilatkozat megtétele nem elektronikus ügyintézés esetén egyáltalán nem igényli személyazonosító adat megadását. Minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni.

Kérelmek, nyilatkozatok, űrlapok elektronikus benyújtása

Hivatalunk az alábbi ügyek esetében biztosítja az elektronikus kapcsolattartás lehetőségét:

•          SZÜF: https://magyarorszag.hu/szuf

•          E-Papír szolgáltatással intézhető minden más ügy: https://epapir.gov.hu

•          Adóügyben, anyakönyvi ügyben, igazgatási ügyben, hagyatéki ügyben, kereskedelmi ügyben, szociális ügyben intézhető ügyek esetében (ügy indítása, elektronikus befizetés) az E-Önkormányzat portálon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap .

Az e-Papír általános célú elektronikus kéreleműrlap, ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internet kapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, szervekkel.

Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt szakrendszerrel támogatni.

Az e-Papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét arra, hogy hivatalunk egyéb elérhetőségei – telefonos vagy elektronikus levelezési elérhetőségei – azaz e-mail címek – joghatás kiváltását célzó beadványok befogadására nem alkalmasak, az így küldött kérelmek beadványok nem minősülnek írásbelinek, ezért eljárás kezdeményezésére nem alkalmazhatók!

Kérelmeiket, beadványaikat a személyes, írásbeli kapcsolattartás, vagy az elektronikus kapcsolattartás biztonságos kapcsolattartási címeinkre kell küldeniük.

Pázmánd, 2025. április 16.

                                                                                      dr. Zsikó Roland

                                                                                               jegyző

Letölthető tájékoztató

Polgármesteri köszöntő

Tisztelt Látogató!

Pázmánd Község Polgármestereként köszöntöm Önt Pázmánd hivatalos honlapján.

Honlapunk oldalát böngészve számos érdekesség, hasznos tudnivalók sokasága segíti Önt a tájékozódásban. A lakóink mindennapjait megkönnyítő ügyintézéssel kapcsolatos információk, a gazdasági és a kulturális élet hírei, fontos eseményeinket megörökítő fotók, a civil szervezetek, vállalatok és vállalkozások elérhetőségei könnyen és egyszerűen megtalálhatóak a böngésző számára.

A megújult honlapon szeretnénk a településen élőket, a települést szerető látogatóinkat és minden érdeklődőt a mindennapi életünk részleteibe is beavatni. Remélem, hogy a megújult információs felület valóban hasznos és praktikus megoldásokkal szolgál mindenki számára.

Kellemes böngészést kívánok!

Tisztelettel:

Böjte Richárd
Polgármester

Megszakítás